KALENDÁŘ     ·       +420 571 116 811

Ekologická praxe KRNAP

4. 12. 2015

2. - 5. 11. 2015

V letošním roce jsme se opět vypravili za krásami Krkonoš. Po delší době jsme využili ubytování na Dvoračkách a stálo to za to. Komfortní ubytování, výborné jídlo a nádherné počasí nám připravili spoustu příjemných zážitků. A co všechno nás potkalo?

První den zahajujeme půlhodinovým zpožděním ve Valmezu, které náš rychlík už nestáhnul… no Průvodčí ve vlaku nám sdělil, že vlak v Kolíně nepočká a tak raději vystupujeme už v Pardubicích s představou, že na náš původní spoj přesedneme později. Poté, co všechny vlaky opustily nádraží a náš rychlík stále stojí, začínám chytat prvního nerva. angry Po chvíli se sice rozjíždíme, ale za chviličku stojíme opět v poli. Nevím jestli mám ječet nebo brečet. crying  Naštěstí se zase rozjíždíme, stíháme přestup ve Staré Pace a po půl třetí vystupujeme na konečné v Rokytnici nad Jizerou. Dál už žádný spoj nejede. Čeká nás první „zátěžový“ nebo spíše „bezzátěžový“ test, protože zhruba 500 m převýšení, po nekonečné asfaltové cestě, absolvujeme bez těžkých batohů. Někteří cestu téměř „vybíhají“ a těší se na večerní procházku, jiní netrpělivě vyhlíží horskou chatu Dvoračky, která bude až do čtvrtka našim základním táborem. Před večeří ještě s několika nadšenci vystupujeme do Kotelského sedla a na Růženčinu zahrádku, abychom se mohli kochat nádherným západem slunce a usínající dominantou Ještědu. Chutná večeře a dneska hlavně brzy spát, protože zítra nás čeká první dvacítka…

Hned po snídani se k nám přidává pracovník KRNAPu a profesionální strážce, který nás bude dnes provázet. Kromě odborného výkladu jsme slyšeli spoustu zajímavostí nejen o přírodních krásách Krkonoš. Jsme moc rádi, že sis na nás udělal čas. Díky, Leoši! Naše exkurzní trasa vede přes Kotelské sedlo, vyschlý pramen Labe, dále kolem Violíku až ke Sněžným jamám. Tyto typické ledovcové kary se nám ukazují v celé své kráse. Míjíme Vysoké Kolo a pokračujeme k Martinově boudě. Tady je dnes bohužel zavřeno, takže se po krátné pauze přesouváme na Labskou boudu, kde si někteří dávají pozdní oběd. Následuje pochod po hraně Labského dolu kolem nejvyššího vodopádu v ČR, který nese název „Pančavský“. Přes Zlaté návrší a Harrachovy kameny se dostáváme zpět na Dvoračky. Někteří už toho mají ke konci „plné kecky“ a vyhlížejí kuchaře. cool Vydatná a chutná večeře nás všechny potěší. Dnešních necelých 20 km je za úspěšně za námi. Těšíme se na další den!

Ráno je obloha opět jako „vymetená“ a je i teplo (díky za tu inverzi). Po vydatné snídani vyrážíme přes Kotelní jámy na Horní Mísečky a dále do Špindlerova Mlýna. Zde se naše skupina rozděluje na „zdatné“ a „zdatnější“. Ti zdatnější pokračují dále na Krakonošovu vyhlídku a Luční boudu. Cílem je Sněžka, ale když se pod Sněžku dostáváme v pozdním odpoledni, je nám jasné, že se nahoru dneska nepodíváme. Je totiž před námi ještě 23 km zpátky na Dvoračky a je nám jasné, že dorazíme až za tmy. Cestou se snažím nezakopnout na kamenitých stezkách a točí se mi hlava. indecision Jeden kámen, druhý kámen, kámen č. 2531 a tak to jde pořád dál a dál. Pozorujeme polské ledovcové plesa a kolem skal na Sloneczniku pokračujeme dál. Když dorážíme ke Špindlerově boudě, kam naši kolegové dojeli autobusem ze Špindlu, začíná se stmívat. Za šera pokračujeme směr Bradlerovy boudy a Martinova bouda. Zde měníme hardware a za svitu čelovek (měsíc se někam schoval…) dorážíme k Labské boudě. Odtud se, překážkovou dráhou z vyřezané kleče, v opravdové Krkonošské tmě dostáváme zpátky na Dvoračky. Kuchař je z nás trochu nervózní, ale nakonec večeři přece jen dostáváme a můžeme se podělit o své zážitky s ostatními. Klobouk dolů spolubojovníci! Jste borci! yes Dneska jsme si dali pěkných 42 km po krkonošské tundře! Hurá na kutě, zítra to bude ještě horší…

Ráno se ještě naposledy „nacpeme“ na snídani, protože nás dnes čeká celodenní cestování plné čekání, výluk a zpoždění. frown Náš sen se však po páté hodině večerní stává skutečností. Jsme zpátky doma! Díky za čtyři krásné podzimní dny v Krkonoších! Milí čtvrťáci: Poslední vícedenní akce je za námi, ty jednodenní na nás stále ještě čekají. Naviděnou ve školních lavicích…wink